|
Værktøjskasse om høje følelsesmæssige krav
Viden, metoder og opgaver til forebyggelse af kontakttræthed, udbrændthed og forråelse i arbejde med høje følelsesmæssige krav.
I samarbejde med organisationspsykologerne Tina Mulvad Jørgensen og Didde Eckberg Larsen har vi udviklet en værktøjskasse målrettet politi, kriminalforsorgen og serviceerhverv, hvor kontakten med borgere og klienter udgør en stor del af arbejdet og kan føre til kontakttræthed, udbrændthed og en forråelse af det psykiske arbejdsmiljø.
Værktøjskassen består af en temaside med baggrundsviden, metoder og 12 konkrete opgaver til håndtering af høje følelsesmæssige krav i arbejdet med mennesker.
Følelsesregulering og balance
Gennem temasiden og opgaverne kan deltagerne bl.a. lære om den kognitive model og mulighederne for at regulere egne følelser i vanskelige situationer og sikre en god balance i det personlige engagement i mødet med borgeren/klienten.
Supervision, workshops og selvstudie
Værktøjskassen og opgaverne kan anvendes på mange måder: I forbindelse med
- supervision af grupper,
- gennemførelse af workshops og lignende og
- individuelt til selvstudie af ledere og medarbejdere.
God fornøjelse!
Med venlig hilsen,
BFA Service - Turisme.
VÆRKTØJSKASSE
|
|
|
Følger du os på facebook eller LinkedIn?
Her er der bl.a. mulighed for at stille spørgsmål til kolleger fra andre arbejdspladser og specialister i arbejdsmiljø og udveksle erfaringer og viden om forebyggelse.
Facebook:
Besøg vores Facebook her.
Linkedin:
Besøg vores Linkedin her.
|
Internet Explorer (IE):
Microsoft Edge:
|
Problemer med at se nyhedsbrevet?
Ofte hjælper det at slette cookies og cachelagring
- Tryk ”Ctrl + Shift + Delete” samtidig
- Hak af i "Midlertidige internetfiler og webstedsfiler" og "Cookies og webstedsdata"
- Tryk ”Slet”
- Luk browseren ned. Åbn igen
- Tryk ”Ctrl + Shift + Delete” samtidig
- Marker "Browserdata", "Cookies og gemte webstedsdata", "Cachelagrede data og filer" og "Faner, jeg har sat til side eller lukket for nylig"
- Tryk ”Ryd”
- Luk browseren ned. Åbn igen
|