ONDT VAND vinder i kategorien "short cuts" ved IMFP 2023
BFA Service - Turisme vinder igen filmpris ved den internationale IMFP-festival - denne gang for kampagnefilmen ONDT VAND, der ved hjælp af gyserens virkemidler sætter fokus på vådt arbejde og brug af handsker.
IMFP står for International Media Festival for Prevention, og er en international festival om formidling af arbejdsmiljø, der afholdes hvert 3. år, og har deltagere fra hele verden.
Bedste "short cut" 2023
I år, hvor festivalen afholdes for 12. gang, har der været tilmeldt 325 produktioner fra 40 forskellige lande. Af de 325 produktioner er 18 blevet nomineret og 6 har vundet en pris, bl.a. vores kampagnefilm ONDT VAND, der har vundet prisen i kategorien "short cuts", som dækker alle former for korte, opsigtsvækkende kampagnefilm. (Se de 6 vindere her hos IMFP)
Konkurrenterne
I sin kategori var ONDT VAND oppe imod to rigtigt gode kampagnefilm, en canadisk musikvideo med en en masse søde børn, der synger om vigtigheden af at huske at bruge værnemidler, og en svensk musikvideo med en country western-sang om vigtigheden af god sikkerhed i landbruget. Der har derfor været kamp til stregen. Dommerpanelet valgte imidlertid at give prisen til ONDT VAND, hvilket vi selvfølgelig er glade for.
Humor og drama
I BFA Service - Turisme har vi i mange år brugt kreative film til med humor eller drama at skabe opmærksomhed og genkendelse omkring arbejdsmiljøemner som ulykker, MSB, mobning og seksuel chikane. Og ONDT VAND er ingen undtagelse.
En gyser om den usynlige fare
ONDT VAND er bygget op som en scene i en gyserfilm og bruger gysergenrens virkemidler til at gøre den “usynlige” fare ved vådt arbejde både synlig og håndgribelig og får derved sat fokus på, hvor vigtigt det er at bruge handsker ved vådt arbejde.
Anden gang vi vinder
Vi har da også deltaget i IMFP-festivalen før, bl.a. i 2014, hvor vi vandt pris med kampagnefilmen "Videohilsen ender i tragisk ulykke", og i 2017, hvor vi var nomineret med instruktionsfilmen "Sikker på job med Deni Jordan".
Kampagneside med gode råd og materialer
At bruge filmiske virkemidler til at vække opmærksomhed er dog ikke nok, og det er vigtigt at følge opmærksomheden op med viden og anvisninger for at gøre en forskel. På kampagnesiden for ONDT VAND følger vi derfor filmen op med gode råd og materialer til arbejdspladsen, bl.a. en plakat og link til 4 instruktionsfilm om vådt arbejde og handsker, der kan bruges i forbindelse med instruktion af medarbejderne.
Med venlig hilsen,
BFA Service - Turisme
Ondt Vand
|