Forbedret EASY går i luften den 17. juni
Den 17. juni lancerer Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og Arbejdstilsynet en ny og forbedret udgave af EASY. EASY er det system, virksomhederne benytter til at anmelde arbejdsulykker.
For at være klar til det nye system, skal I sikre jer følgende:
-
I skal sørge for, at den eller de personer, der skal anmelde arbejdsskader, har en NemID medarbejdersignatur med rettighed til EASY
-
I kan gemme jeres gamle anmeldelser lokalt, hvis I ønsker det og ikke allerede har gjort det. I det nye system vil der ikke være adgang til at se gamle anmeldelser, I har lavet.
-
Efter 17. juni vil I på Arbejdstilsynets portal, online.at.dk, kunne hente en samlet datafil med alle jeres gamle anmeldelser. Nærmere information følger her på siden inden 17. juni 2017.
Læs mere om det nye EASY, og hvordan I gør jer klar til systemet her:
http://www.aes.dk/da/Selvbetjening/Anmeld-skade-EASY/Ny%20EASY.aspx
Følger du os på facebook eller LinkedIn?
Her er der bl.a. mulighed for at stille spørgsmål til kolleger fra andre arbejdspladser og specialister i arbejdsmiljø og udveksle erfaringer og viden om forebyggelse.
Facebook:
Besøg vores Facebook her.
Linkedin:
Besøg vores Linkedin her.
|