Arbejdsmiljøguide til nye ledere
Der kan være meget at forholde sig til som ny leder. Ikke mindst, når det gælder arbejdsmiljøet.
For at hjælpe nye ledere med at få et hurtigt overblik over deres ansvar og pligter, kan I benytte temasiden “Guide til et godt arbejdsmiljø”.
Temasiden beskriver, hvad man som leder skal gøre for at leve op til Arbejdsmiljøloven, herunder:
-
Organisere samarbejdet om arbejdsmiljøet.
-
Afholde en årlig arbejdsmiljødrøftelse.
-
Udarbejde arbejdspladsbrugsanvisninger (APV
-
Tage hånd om det fysiske og psykiske arbejdsmiljø
Guiden findes i forskellige versioner, alt efter branche. Start derfor med at finde din branche og klik videre herfra.
Læs mere her:
bar-service.dk/leder
Følger du os på facebook eller LinkedIn?
Her er der bl.a. mulighed for at stille spørgsmål til kolleger fra andre arbejdspladser og specialister i arbejdsmiljø og udveksle erfaringer og viden om forebyggelse.
Facebook:
Besøg vores Facebook her.
Linkedin:
Besøg vores Linkedin her.
|